Sumarni Laman she/her

Header

Communications and Public Relations Manager
Ranu Welum

Participant: 2019 Indonesia Grassroots Accelerator

Sumarni Laman_pg2

Global

Header

Central Kalimantan, Palangka Raya

Header

Indonesia

Affiliations & Roles

Heartland Project

Sumarni Laman she/her

Header

Communications and Public Relations Manager
Ranu Welum

Participant: 2019 Indonesia Grassroots Accelerator

Raising awareness and educating communities about forest issues and plastic pollution.

Sumarni Laman’s initiative in Kalimantan, Indonesia is restoring degraded peatland ecosystems (some of the largest stores of carbon on Earth). She is building a tree-growing campaign to train forest-dwelling communities in agroforestry so they can restore their livelihoods and protect forests.

Sumarni’s program has already engaged over 4,300 youth and grown more than 13,200 trees! With your investment in Sumarni, she can train even more indigenous leaders to restore their land and protect people’s health and safety.

Sumarni is one of many visionary grassroots leaders who can make a direct and positive impact on our Earth – with help from you.

Meningkatkan kesadaran dan mendidik masyarakat tentang masalah hutan dan polusi plastik.
Sumarni Laman menerima gelar Sarjana Pendidikan Kimia dari Universitas Palangkaraya. Dia memiliki keahlian di bidang sumber daya hayati dan pengelolaan air, serta sangat menyukai pendidikan. Ketertarikannya pada isu lingkungan menginspirasinya untuk menjadi relawan di Ranu Welum pada 2017. Ia menjadi staf resmi pada 2019 dan menjabat sebagai koordinator UU Pemuda. Sumarni juga menjabat sebagai Manajer Komunikasi & Hubungan Masyarakat Ranu Welum. Dia saat ini menjalankan The Heartland Project – sebuah gerakan nasional untuk meningkatkan kesadaran tentang masalah hutan melalui penanaman pohon di lahan hutan yang sebelumnya dibakar atau ditambang. Proyek Heartland telah melibatkan lebih dari 1000 peserta dan menanam lebih dari 2.500 pohon. Mereka juga meningkatkan kesadaran tentang polusi plastik, melibatkan orang-orang dalam aksi iklim, dan membuat acara untuk menumbuhkan kebanggaan pada tradisi dan budaya Dayak.

Sumarni adalah peserta sekaligus koordinator di Kolaborasi Bali kami.